Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 20 април 2018 г.

Децата не обичат училището защото за тях училището е затвор


Из: Как ученето процъфтява в едно училище без преподаване, Автор: Джефри Хауърд (Публикувано от ЯВОР ГАНЧЕВ)

Представете си училище, което не е задължително и което предлага образователна среда, изцяло управлявана от учениците. Основната цел на това училище е развитието на емоционално интелигентни деца, които могат да живеят смислен живот.

Аз посетих едно такова миналата седмица.

Традиционните училища отхвърлят свободата и личната отговорност

Преди две години прочетох книгата на д-р Питър Грей "Свободата да учиш: защо разгръщането на инстинкта за игра ще направи нашите деца по-щастливи, по-самостоятелни и учещи през целия живот” - в голяма степен един манифест за ънскулинг (unschooling). Въпреки, че изкарах традиционни държавни училища до самия колеж, отдавна усещах, че едромащабното, отгоре-надолу, универсално школуване противоречи на човешкия дух. Грей пише с топлина, но не спестява критиките си към свещената крава. "Децата в училище не са свободни да следват собствените си интереси или да следват тези интереси по свой, собствено избран начин... Любопитството, игривостта и смисленият разговор са премахнати от училището, защото те изискват свобода... Не е чудно, че колкото по-дълго децата са в училище, толкова по-малко се интересуват от преподаваните там предмети."

Разбира се, аз съм предубеден относно личната свобода и личната отговорност и се застъпвам за насочването на колкото се може повече аспекти на обществото в тази посока, доколкото е възможно. Опитът ми в традиционната образователна система вероятно е по-добър от опита на повечето хора, и все пак съм добре запознат с осакатяващата природа на училищното обучение. Както казва Грей, "децата не обичат училището, защото за тях училището е - смея да го кажа - затвор. Децата не обичат училището, защото, както всички човешки същества, искат свобода, а в училище те не са свободни." Човек трудно може да опровергае това. Вслушайте се как повечето деца говорят за времето, прекарано в тези задължителни помещения. Тази гаргантюанска институция е най-близкото до затвора преживяване, което повечето хора ще имат в живота си, без да трябва да излежават присъда. Въпреки това, твърде много от нас са принудени буквално да излежават това време, за да изтърпят своите 12-годишни присъди. (Прочети ЦЯЛАТА СТАТИЯ)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

Няма коментари: